tisdag 31 januari 2012

Hemma

Igår gick resan hem från Charlottenberg! Jag var orolig innan vi kom iväg, men det gick bra! Väldigt bra! Denna tur- och returresa var den bästa jag haft någonsin till värmland. Så skönt! Verkar som det har hänt en del med mig, men jag har en bra bit kvar! Jag tycker fortfarande att det är jobbigt och psykiskt påfrestande, men det går bättre och bättre för varje gång. Hoppas det fortsätter så här!

Besöket i värmland var jättemysigt och trevligt! Kom ju till och med ner till köpcentret en sväng! :)

Tänkte utmana mig själv imon igen med att åka till Ullared! Det är lågsäsong där nu och lite folk så jag tänkte passa på och se om jag klarar det! Jag hoppas det! Jag återkommer med hur det har gått!

Kram <3

3 kommentarer:

  1. Du är super duktig som kämpar på och fortsätter att utmana dej själv! Jag har själv panikångest med agorafobi och vet vilken kamp det är.
    Det går att bli fri från det! Har själv blivit det, men tyvärr ramlat tillbaka igen pga psykisk påfrestning. Men jag var helt fri ifrån det i många år! Så jag ska se till att bli de igen. De gäller att inte ge upp! MVH J

    SvaraRadera
  2. Hej J!

    Jag tycker själv att jag är ganska duktig, men det är så tufft! Jag är helt slut psykiskt....blir det bättre tro? Hur blev du fri från det? Klarade du det själv, eller fick du hjälp? Hur ska du göra nu för att ta dig ur det igen? Jag håller med dig om att vi inte får ge upp! Lycka till! Vill gärna veta hur det går för dig! Hoppas du låter mig ta del av din resa mot bättring!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gick i kbt-terapi och åt ssri-medicin, vilket hjälpte mig. Jag återhämtade mig sakta och utsatte mig för jobbiga saker i små steg. Precis som du beskriver att du gör. Har varit helt fri från panikångest i 8 år och när den nu kom tillbaka kom det som en total chock för mej. Kunde inte hantera det. Är nu sjukskriven sen några veckor tillbaka, har börjat med medicin igen och precis börjat träffa en psykoterapeut med kbt-inriktning. Så hoppas nu att det ska hjälpa mig.
    Är du sjukskriven? Jag är orolig för att min sjukskrivning inte ska godkännas av f-kassan. Har du haft bekymmer med de?
    kram / J

    SvaraRadera