måndag 23 januari 2012

Övningar steg 7

Nu har jag gjort hyperventileringsövningen igen. Idag gick det ännu bättre än i förrgår! :)

Jag hyperventilerade i 90 sek, sedan la jag märke till symtomen och tankarna. Jag blev yr, men inte lika mycket som förut. Fick förhöjd puls, ca 120 slag i minuten. Men jag tror att jag fick hög puls mycket för att jag blev andfådd (det är jobbigt att överandas), inte så mycket för att jag var orolig eller ångestladdad. Vilket är ett stort framsteg isåfall!

Jag använde mig inte av magandningen idag för att lugna ner mig, jag kände mig inte rädd utan ville se hur jag reagerade när jag bara lät symtomen skölja över mig.

Jag tänkte inte att "jag kommer svimma", "jag kommer spy". Jag tänkte nog ingenting, jag bara var liksom. Lät symtomen och tankarna skölja över mig. Sedan var det över!

Jag känner mig enormt stolt och glad att det har gått så bra med övningarna nu i veckan. Jag hoppas att det fortsätter så här!

Imon är det dags för snurra stolen igen. Den är jag mer rädd för, mer ångestladdad för den. Den är otroligt obehaglig, men jag hoppas att det går lika bra som den gjorde igår! Håll tummarna!

Bra dag idag!! :)

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar