onsdag 4 januari 2012

Övar på magandning

Jag håller på att öva på min magandning, vilket är ganska svårt. Det ligger likosm inte normalt för mig att bukandas, jag andas med bröstet. Mamma hjälpte mig igår och vi jämförde andning. Mamma bukandas jämt, det är naturligt för henne, vilket det inte är för mig. Svårt att lära sig nåt nytt än det man är van vid.

Som sagt så började jag öva igår igen, och nästa steg i övningen är att bukandas 5 ggr/dag i 2 min i 1 veckas tid. Så idag har jag bukandats 4 ggr, har 1 gång kvar vid ca 22.00-tiden ikväll.

Jag gjorde upp ett schema igår med klockslag, det ser ut så här:

Kl: 11.00
Kl:13.00
Kl.16.00
Kl.19.00
Kl.22.00

Lättast att göra upp ett schema så jag inte glömmer av övningarna. Det kommer bli en daglig rutin nu när jag har fasta tider. Jag kan göra övningarna vart som helst. Framför TV:n, när jag städar, när jag går....ja typ jämt så det är ju inte en jobbig övning att göra.

Jag tycker att det går lättare för varje gång jag gör det, det är fortfarande lite svårt att göra det stående, men övning ger färdighet har jag märkt!

Det är bara att fortsätta öva så kanske det blir naturligt för mig med att bukandas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar