tisdag 10 januari 2012

Ångestattack

Jaha, där fick man för det! Har sagt till min mamma och mina vänner att det var väldigt längesen jag hade en ångestattack. Tji fick jag!

Den kom som ett brev på posten inatt ca 2.00, jag var vaken och kollade på film. Mamma och pappa låg och sov. Jag började få knip och ont i magen, och det var det som triggade igång ångesten och tankarna var i full gång. "Nu får jag diarré", "Nu blir jag säkert magsjuk"! Då börjar hjärtklappningen och skakningarna i benen, ännu mer ont i magen och illamåendet kommer. Blev tvungen att gå på toaletten, satt där ett tag, gick och la mig igen, men ångesten släppte inte. Attacken varade nog ca 40-50 min, sedan började jag slappna av och kunde till slut somna, strax innan 3.30.

Usch det är en hemsk upplevelse att vara med om, det vet ni alla som själva upplever det!

Jag är trött idag, och lite nere. Ångesten har en liten tendens att hålla sig kvar ett tag, och jag får nog räkna med att må så här resten av dagen.

Jag kände ändå att det var viktigt för mig att komma ut en stund idag, har varit inne nu några dagar. Jag åkte och postade ett brev till min bror, och åkte med en sväng i mammas och pappas bil dom köpte igår. Det var bra att jag gjorde det! Känns bättre nu efteråt att ha kommit ut en sväng. Nu blir det snart pizza, sen en kväll framför Tv:n.

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar