måndag 16 januari 2012

P-plåster

Jag började med hormoner när jag var ca 20 år, har haft p-stav och nu dom senaste åren har jag haft p- plåster (EVRA). Jag är singel men lider av ganska kraftig mensvärk och har fortsatt med plåstren för att minska smärtan vid mens. 

Jag har hört av andra personer med ångestproblematik att preventivmedel (hormoner) kan få dom att må ännu sämre! Jag har aldrig tänkt på det, jag har liksom inte märkt nån skillnad från innan jag började med dom och nu. Men som sagt, det var längesen jag började med dom så det är mycket möjligt att dom visst påverkar mitt psyke!

Jag har nu bestämt mig för att sluta med mina plåster för att se om det gör någon skillnad. Jag hoppas det! Det är iallafall värt ett försök!

Har ni några erfarenheter av detta med hormoner? Berätta gärna isåfall!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar