lördag 14 januari 2012

Ont i magen...

Idag har jag inte mått bra alls. Min mage har varit helt ur balans. Ett tag trodde jag till och med att det kanske var magsjuka, men det är det ju sällan! När jag sitter där på toan och har ont i magen så kommer tankarna: "Det här är inte normalt, måste vara magsjuka" och då börjar jag må illa, bli torr i munnen, mm. Helt sjukt vad tankarna kan påverka!

Gick på toa ett antal ggr, men nu på kvällen mår jag bättre! Skönt! Jag kan tänka mig att min mage "ballade" ur idag pga någon reaktion från går när jag fick reda på att jag har IBS. Samt att det är mycket som rör sig i mitt huvud nu, mår inte särskilt bra just nu. Jag har haft väldigt ont i magen den sista månaden, värk varje dag. Ju mer psykiskt dåligt jag mår, desto värre blir magen såklart.

Det är otroligt intressant och fascinerade detta om tankar alltså! Kan inte sluta förundras över detta med att vi styr fysiska symtom med tankarna!

Min psykolog berättade att han visste om fall där tex armar har blivit förlamade, där doktorer inte hittat något fysiskt fel. Patienterna har blivit hjälpta av terapi istället och blivit friska. Helt sjukt alltså! Eller hur??

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar