fredag 20 januari 2012

Psykologbesök...

Igår var jag hos psykologen, som jag skrev på inlägget igår så hade jag en hel del frågor. Vi pratade om min IBS. Min psykolog är helt övertygad om att att jag kommer bli av med min panikångest och min agorafobi. Jag behövde höra dom orden! Det har känts väldigt hopplöst det sista, framförallt när jag fick reda på att jag IBS. Jag kände att jag aldrig kommer bli frisk, men han ändrade min uppfattning igår! Han skänke mig nytt hopp!! Känns bra!!

Jag har haft väldigt ont i magen det sista nu, antagligen beror det på hela denna process. Det händer mycket nu, min hjärna går på helvarv, det är stressande och pressande att gå igenom alla dessa steg och övningar, min ångestnivån har höjts och allmäntillståndet försämrats.
Inte konstigt alls säger psykologen, han menar på att hela min värld är i gungning, all trygghet försvinner när jag helt plötsligt ska ändra mitt sätt att tänka och vara samt att utsätta mig för mina allra största faror.

Han vill att jag ska fokusera på det positiva saker jag gjort/gör. Att jag faktiskt sökt hjälp, att jag har tagit mig ända hit, att jag gör alla jobbiga övningar, mm. Han ser framsteg hos mig hela tiden säger han, vilket faktiskt gör mig ganska stolt!
Jag ska verkligen försöka tänka på detta när det känns som jag får ett bakslag, eller när jag känner mig lite nere.

Man behöver hopp!!

Kärlek <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar