torsdag 22 mars 2012

Varför?

Varför är jag så orolig varje torsdag innan jag ska till psykologen? Jag tycker det är jättejobbigt att gå dit! Jag fattar inte varför!? Sen när jag går därifrån tycker jag ju att det är skönt! Jag får så mycket positiv energi efteråt, det vet jag ju, men ändå är det timmarna nu innan som spökar för mig!


Är det fortfarande den där panikattacken jag fick i väntrummet som spökar? Eller vad är det? Det är ju jobbigt att sitta där och bara prata om sig själv, tankar, problem man har, samtidigt som han ger mig goda råd och ett lär mig att tänka på ett annat sätt. Jag förstår inte varför jag känner så här? Dom senaste gångerna har ju gått hur bra som helst under samtalet, inte känt mig ångestladdad alls. I väntrummet är jag fortfarande lite orolig, kan inte sitta ner utan går omkring och kollar ut genom fönster och så för att skingra tankarna, sen när jag kommer in till honom så brukar oron släppa :) Jag blir orolig i magen nu bara jag skriver om det, puh :(


Kommer detta gå över nångång? Jag har ju varit hos honom nu hur många ggr som helst, men det släpper inte! Varför? Snälla, har ni nåt bra råd så dela gärna med er det till mig? Vad är det för del på mig? Jag kan inte sätta fingret på vad exakt jag känner där, men nåt är det som oroar mig! :(
Snälla hjälp!


Nu är det ca 4 timmar tills jag ska dit!



7 kommentarer:

  1. Om du kommer på någon annan lösning än att fortsätta utsätta sig för det jobbiga, så säg till. ;-) För jag känner precis likadant. Har fått tips från min kurator att gärna gå en promenad och yoga/meditera innan för att få bort stress ur kroppen.

    Funkar ibland...

    Hälsningar,
    G
    www.rensapavinden.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Nej det är är väl bara att fortsätta exponera sig! Gör du detta innan du går till din kurator? Jag kommer ingen stans dom dagarna jag ska till psykologen, förrens efteråt! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gör yoga och meditation varje morgon hemma. Och det har hjälpt mig massor. Mycket handlar ju om andningen,och att kunna slappna av. Jag kan erkänna att jag var skeptisk när läkaren föreslog yoga.(jag vill helst inte äta medicin, så jag var beredd att testa vad som helst då)Jag ingår i en testgrupp, och har faktiskt lika bra och bättre resultat som de som äter mediciner.

    Nu har jag ganska långt kvar till hur jag mådde innan jag fick ångest. Men jag har för första gången på 3 år gjort framsteg istället för tvärt om. Och det känns otroligt skönt!

    Kram,
    G
    www.rensapavinden.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud vad det låter härligt! Jag har en vän som också lider av ångest, hon går på meditation. Hon tycker det hjälper bra! Kanske ska prova? Vad härligt att höra att du mår bättre än på länge! Det gör jag med för tillfället! :)
      Kanske ska kolla upp detta med meditation då!?
      Vad gör du för övningar? Nåt speciellt program du följer?
      Kram

      Radera
    2. Jag försöker kommentera din blogg men det går inte!? Varför? När jag klickar upp ett inlägg på kommentarer så går det inte. Tex inlägget "Klart"
      Kram

      Radera
  4. Går det inte? Jag är inte så bra på att blogga... Men ska försöka hitta vad som är fel.

    Jag gör medicinsk yoga, och de programmen kan man köpa hos IMY. De har startpaket som jag kör, började med startpaket 2, och gör 1:an nu. Man får med ett häfte med beskrivning och en cd med instruktioner och musik.

    Jag har laddat in dem i telefonen, så är de med även om jag är borta. =)

    Kram
    G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har provat att kommentera nu, funkade det? Kommer fler kommentarer i såfall :)

      Jag ska kolla upp detta med IMY, låter spännande!

      Kram

      Radera