torsdag 15 mars 2012

Inget psykologbesök idag

Blev inget psykologbesök idag. Blir nästa torsdag istället.

Idag har jag inte haft nån bra dag, jag har haft krämpor/smärtor i min mage :(
Har varit jobbigt, vilket gör att mitt allmäntillstånd inte varit på topp idag.

En orsak kan vara att jag slutat med mina P-plåster för ca 1,5 månad sen, vilket har inneburit att min mens inte kommit igång ännu och jag vet inte när den kommer heller. Kan ju dröja länge har jag hört, innan hormonerna går ur kroppen och mensen blir som vanligt igen. Kanske därför jag har ont i magen, känns som jag har ägglossning och mensvärk liksom, men inget händer! Frustrerande! Hoppas att den kommer snart, så det blir som vanligt igen! Någon som har erfarenhet av hormoner och hur det blir när man slutar?
Jag slutade med plåstren pga att jag hört att hormoner och ångestproblematik inte går så bra ihop. Många som har ångestproblem har blivit ännu sämre med p-piller el liknande. Så jag bestämde mig för att sluta, prövar allt som kan få mig att må bättre!
Jaja, jag får se tiden an och hoppas att det ordnar sig snart.

Jag bestämde mig ändå för att åka ut en stund idag, min psykolog säger att det är viktigt att exponera sig på sina "dåliga" dagar! Då vill man ju helst bara vara inne egentligen!
Men jag, mamma, pappa och Malte åkte till Kållered, jag skulle handla present till min underbara vän Jenny som fyller år på lördag. Jag handlade lite och postade brevet! Vi var väl ute ca 1 timma, och det gick bra! Hade en liten liten känning, men gick över fort! Känns verkligen som jag gör framsteg! Skönt!

När vi kom hem så pysslade jag och mamma lite. Gjorde påskkärringar att hänga i riset, det var roligt men pilligt! Puh....men dom blev söta :)





Nu blir det mys i soffan med Malte <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar