tisdag 6 mars 2012

Känslig för förändring?

Jag tänkte på det här med förändringar....jag är nog väldigt känslig för olika typer av förändringar.

Jag vill ju gärna ha kontroll på saker, situationer, och också personer som finns i min närhet. Har med trygghet att göra, ju mer kontroll jag har, ju mer trygg är jag! Ingår i paniksyndromdiagnosen.

Tänkte på en grej som hände för några dagarsen.

Som jag har nämt i bloggen i tidigare inlägg, så har min mage varit bra dom senaste 2-3 veckorna. Ingen diarréattack!

Men så händer det nåt, och magen reagerar!

Har ju gjort ganska många exponeringar nu det sista. I fredags var jag var ute i olika affärer med pappa. Tex. IKEA, blomsteraffär, COOP, mm. Stort steg för mig att åka till såna affärer utan mamma! Förändringar!

Senare på fredagskvällen hämtade vi Malte! STOR förändring!

På lördagsmorgonen kom dirréattacken. Jag hade varit spänd på natten pga hunden, ville att han skulle sova och trivas, äta och allt sånt. Ja, vanlig oro helt enkelt.

Man inser på morgonen att allt har förändrats, nu har man en ny familjemedlem att ta hand om. Tankar strömmar runt runt i hjärnan.

Förändringar=diarréattack?!

Känner någon igen sig???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar