måndag 12 mars 2012

Läkarbesök

Jag hade ett läkarbesök k 10.15 idag. Jag var orolig innan och var på toaletten hur många ggr som helst....men det gick bra såklart, som det alltid gör! Varför oroar jag mig alltid inför sånt här? Förväntningsoro: Nej tack! Men jag har ändå kommit en bra bit på väg. Hade detta varit för ca 1 månads sedan hade jag haft oro i över 1 vecka, nu kommer oron samma dag jag har mitt möte. Det är ju framgång iallafall! :)

Jag blev sjukskriven fram till juni, han säger att jag behöver tid i denna process att stärka mitt självförtroende, att bli mindre hämmad, mm. Det tar tid säger han. Han är väldigt bra min psykiater. Vilken tur jag har haft med både psykolog och psykiater!

Vi bestämde oss för att sänka min dos medicin, men han tycker inte jag ska sluta med den ännu. Jag gör som han säger, han vet bäst! Men bra att jag ska trappa ner på den iallafall, ett steg närmare att sluta med den helt sen. Jag ska tillbaka till honom i juni, så ska vi prata om hur jag mår då. En dag i taget!

Underbart väder idag! Solen skiner! Blir att vara ute med Malte hela dagen idag :)

Kram

1 kommentar:

  1. Låter som att du har en klok läkare!! Dom är värda guld!!
    Kram

    SvaraRadera