tisdag 13 mars 2012

Malte-dag!

Idag har jag inte gjort så mycket, ingen exponeringsövning...

Min dag började inte så jättebra, hade en "dålig" dag helt enkelt. Kände mig lite nere....

Stannade inne och kollade på film - Breaking Dawn (Twilightsagan), älskar den serien!

Efter filmen så bestämde jag mig för att gå ut ensam med Malte. Han är rädd för utemiljön, bilar, cyklar, barn, människor, ja allt som rör sig, så vi måste träna honom på att vara ute så ofta som möjligt. I början var han jätterädd, han skakade stackarn, hade svårt att få honom att gå :(
Efter en stund gick det bättre, vi fick sällskap av två Toy-pudlar som gick med oss på en liten promenad, då gick det lättare för Malte att gå. :)
Vi har två grannar här på gården som har varsin Toy-pudel, Ronja och Tilda. Malte träffade dom för första gången för några darsen, då lekte han med dom ute på vår stora gräsmatta. Han hade jätteroligt! Det blir bättre och bättre för varje gång vi är ute med honom, men han är fortfarande jätterädd.
Efter promenaden med pudlarna så fortsatte jag gå en stund till. Vilket resulterade i att vi var ute i 50 min! Han var jätteduktig! Jag var ganska stolt över mig själv också faktiskt som var ute så länge ensam på promenad, inte långt hemifrån, bara i området, men ändå. Jag ser det faktiskt som en exponeringsövning!

När vi kom hem, åt jag middag. Sen ringde grannen och frågade om vi skulle ut på gräset och släppa hundarna så dom fick leka. Vi gick ut, var nog ute ca 1 h! Dom hade roligt, sprang och busade. Jag var alltså ute 2 h med hunden idag!  Han är nog bra för mig den hunden, för min rehabilitering!

Det var ju inte alls meningen att denna bloggen skulle handla om en hund, men han är en sån stor del i mitt liv nu så det kommer att handla om honom också, han kommer nog vara en stor del i min rehabilitering. Jag tror att han kommer hjälpa mig att bli frisk fortare! Jag har varit ute varje dag sen vi skaffade honom! :)

Imon ska jag göra naglarna hos A, ska bli mysigt att träffa henne och prata lite "skit", sen får vi se vad dagen har att erbjuda.

Kram


                                                   Man blir trött av alla promenader :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar