tisdag 27 mars 2012

Äntligen

Trodde aldrig jag skulle säga det, men äntligen kom mensen! Jag har ju känt så länge att den varit på väg men den har inte kommit. Igår var jag extremt irriterad på allt och alla, och idag kom den! Nu har jag mensvärk och det är inget vidare, och ännu värre blir det nog imon när den satt igång på riktigt. Jag brukar ha ont i 2-3 dagar. Innan jag började med mina P-plåster så låg jag med värmedyna och knaprade värktabletter i 2-3 dagar. Sedan när jag började med P-plåstren så fick jag inte lika ont längre. Men nu när jag slutat med dom kan jag nog räkna med att det blir som innan. Fy! Inte roligt! Men det är ändå värt att det, om det nu är så att hormoner påverkar psyket så mycket som jag har hört/läst att det kan göra. Jag läste på Fass om mina plåster och där står det att man kan bli deprimerad av dom. Så det är nog inte så smart att "äta" hormoner om man har ångestproblem. Så då får jag stå ut med mensvärken istället.


Pga detta så har det inte blivit så mycket exponeringar i veckan. Jag har mått för dåligt för att klara av den påfrestningen som det innebär med exponeringar, och absolut dessa "stora" exponeringar som jag ska göra nu. Det får bli nästa vecka istället! 


Jag har ändå varit ute en del. Idag var jag och mamma på promenad med Malte, sedan satte vi oss på gården i solen. Vi var säkert ute i 2-3 timmar. Efter det åkte vi och köpte lite saker till Malte på Arken Zoo i Kållered. Så idag har jag varit ute massor, vilket är bra! :)


Nu blir det soffan resten av kvällen! 


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar