torsdag 1 mars 2012

Psykologbesök

Ja, som ni vet var det ju psykologbesök idag! Jag var ordentligt orolig idag, skulle ju vara själv i väntrummet igen! Jag har haft en extrem förväntansoro idag, inte roligt alls! Men jag var tvungen att ta tag i det! Jag var ganska nära på att ringa och avboka tiden, men jag vägrade låta ångesten ta kontrollen över mig idag! Jag stod på mig! Jag fick ett "peptalk" av min vän Jenny vi ca 14.00-tiden! Hon är så härlig, hon får mig alltid på bättre humör. Hon pumpar mig full med självförtroende och jävlar anamma! Tack Jenny!

Pappa körde mig, och jag var där ca 15.22. Gick en snabbis på toa, min puls var lite hög, kände mig som sagt orolig. Väntade några minuter i väntrummet, sen kom han. Ingen ångestattack! :)
Jag klarade det!!

Vi pratade om bilfärden förra torsdagen och om kören i måndags. Han var stolt över att jag tog mig dit! Vi pratade om att jag tyckte det var jobbigt att stå i ringen och göra dom olika röstövningarna, jag sa att jag inte kände för att gå dit igen. Han vill att jag gör det, annars blir det ett nytt undvikande pga en obehagskänsla. Han säger till mig att jag vet skillnaden på obehag och fara! Vad är det värsta som kan hända, Anna?! Jag försöker svara, men inser att det inte är nån direkt fara, bara mina egna tankar som spökar. Vad jag tror att folk tänker, tror och tycker om mig när jag gör si eller så!

Han säger: Vad är 5-10 minuters obehag vid ett tillfälle, jämförelse med vad du får utav livet om du fortsätter att gå dit och exponera dig!? Det långsiktiga målet Anna! Att må bra och kunna göra vad du vill! Du måste fortsätta att exponera dig, kören är det perfekta stället! Alla där har nångång upplevt ångest!

Jag tror på honom! Jag litar på honom! Känns så bra när jag går därifrån, när han "peppat" mig i ca 1 timme.   :)

Jag har bestämt mig för att gå till kören på måndag!

Nu är jag glad att jag vann över ångesten och gick till psykologen! 1-0 till mig!!! :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar