torsdag 2 februari 2012

Psykologbesök...

Var två veckor sen jag var hos psykologen sist, blev ett glapp på en vecka pga att han hade möten och föreläsningar.

Var jobbigt att komma iväg till honom idag, kanske pga att det var ett litet glapp, kanske också pga att jag har den här yrseln som jag mår dåligt av. Kände inte för att sitta där när allt snurrar och vinglar. Var orolig innan, det blev en del toalettbesök innan ja kom iväg, men det gick bra! Som vanligt! Hehe...

Nu tycker jag det är så skönt att jag var där, jag mår verkligen bättre när jag går därifrån! Han ger mig sån energi och positiva ord och reflektioner. Känner mig stärkt när jag går därifrån! Känns så skönt!

Idag pratade vi om mina övningar jag gör. Han tycker att jag är färdig med dom! Jag förklarade hur jag känner nu när jag gör dom, till skillnad på hur dom kändes när jag började göra dom. Han säger att ångesten är borta, övningarna har blivit en vana, jag vet att det är obehagligt men dom är inte ångestfyllda längre! Dom skrämmer mig inte längre! :)

Dags för nästa steg säger han! Nu är det dags att exponeras i olika miljöer ute, tex köer i affärer, motorväg, buss, mm. Fy säger jag! Känner jag mig inte redo för! Men det är bara att köra på! Jag litar på honom till 100 %.

Min läxa till nästa vecka är att komma på platser som gör mig ångestladdad, dom platserna ska vi öva på! Fy alltså!

Min psykolog berättade om en kbt-metod som kallas SORKK, mer om den berättar jag i nästa inlägg.

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar