söndag 5 februari 2012

Oroliga nätter

Usch, jag sover så oroligt nu på nätterna, om jag ens kan somna :(

Jag drömmer mardrömmar, vaknar med rädsla och ångest innan jag fattar att det bara är en dröm! Jag fattar inte varför? Jag drömmer nästan aldrig mardrömmar, kanske har gjort det max 10 ggr i livet. Har alltid sovit bra, nu förstår jag inte vad som hänt? Är det så att jag bearbetar denna process i sömnen och i drömmarna? Hur ska jag komma ifrån detta?

När jag vaknar så på nätterna, så börjar jag må illa! En av mina fobier är att jag ska bli magsjuk och spy! Då sätts ångesten igång. Nu har jag hört att det går mycket magsjuka, kan det sätta griller i huvudet på mig, så jag blir orolig på nätterna? Jag hatar att spy, är livrädd för det! Ändå blir jag inte ofta magsjuk och blir jag det brukar det bara bli illamående och diaréer. Bara jag hör ordet magsjuka så får jag panik! Min psykolog säger att vi ska arbeta med detta!

Är det någon som känner igen sig? Bearbetar vi jobbiga processer i drömmarna??


Nu är det mig han besöker, Freddie Kreuger :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar