torsdag 15 december 2011

Psykologbesök....

Idag var jag hos psykologen. Idag i väntrummet hade jag ingen ångest alls, inte varit ångestladdad innan idag heller. Så idag gick det jättebra i väntrummet! :) Det blir säkert lättare för varje gång nu hoppas jag!

Idag pratade vi mycket om andningstestet jag gjorde igår, vi analyserade vad jag tänkte, vad jag kände mm. Han tyckte det var starkt av mig att jag gjorde testet. Han tycker jag är duktig. Känns väldigt bra att inte göra honom eller någon annan besviken! Det stärker mig själv också naturligtvis! Jag känner redan att jag har kommit ganska långt, jag har bara varit hos honom 8 ggr hittills. Känns väldigt skönt att det känns så här bra! Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv! :) Får man säga det, utan att det uppfattas som skryt?? Jaja, nu gjorde jag det iallafall... :)

Nu har jag en vecka på mig att fortsätta läsa boken, om att andas "rätt". Ska bli väldigt intressant! Jag ska lära mig bukandas, det kan jag behöva som andas mest med bröstet.

Vi gjorde en meditationsövning idag som gick ut på att kunna kontrollera sina tankar, och vart man lägger fokus någonstans. Övningen tog ca 5 minuter och var väldigt rogivande och lärorik. Berättar mer om övningen i nästa inlägg.

Kärlek <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar