torsdag 8 december 2011

Glad idag!

Idag är en bra dag! Jag har inte berättat här på bloggen, men familjen har haft ett orosmoment en tid nu. Min pappa har något fel på sin matstrupe, en förträngning kallade läkaren det. När vi fick detta besked så såg jag bara cancer och död framför mig! Så mycket negativa tankar och ångest. Har varit såå jobbigt att leva i denna ovisshet.....

Idag gjorde pappa en gastroskopiundersökning och läkaren säger att det inte var en TUMÖR!! Inget annat farligt heller! Antagligen magsyra som fräter på hans tarm, han har lidit av halsbränna nästan hela livet. Dom tog prover på honom som vi får reda på om ca 5 veckor. Kan också vara nån typ av allergi säger doktorn, och då är det bara att medicinera.

Därför mina vänner, är jag så lycklig idag!! Min pappa är inte allvarligt sjuk!

Nu kan jag koncenterera mig på mig själv och min väg till att bli frisk, utan oron över pappa. Därför börjar nog snart min kbt-terapi. Ska till psykologen imon och berätta denna glada nyhet, så kör vi nog igång min terapibehandling. Annars hade den fått vänta lite, och det hade bara blivit samtalsterapi ett tag...

Så idag är jag glad!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar