tisdag 13 december 2011

Läkarbesök.....

Idag var jag hos läkaren, psykiater på krokslätt vårdcentral. Han var bra, tog sig verkligen tid för mig, jag satt där inne i över 1 h, så det kändes väldigt seriöst. Vi pratade om mina mediciner och bestämde att jag skulle forstsätta med dom, finns en kompliteringsmedicin jag kan ta om jag vill, men jag har inte bestämt mig ännu.....har ingen lust att trycka i mig hur mycket mediciner som helst, så vi får se hur det blir.

Han sjukskrev mig fram till mitten av mars, så får vi se hur långt jag kommit i terapin och hur jag mår då.

I januari ska jag till vårdcentralen till min allmänläkare pga att jag och min psykolog tror att jag lider av irriterad tarm (IBS), googla på det om det är intressant. Jag har haft känslig mage hela livet känns det som, så jag ska undersöka om det kan vara det. Är det det så blir min kbt-terapi lite annorlunda, då vi alltid får ta hänsyn till min mage och ha en toalett i närheten. Många personer med ångest och stress utvecklar tydligen IBS, så det låter ju inte helt omöjligt att det kan vara det. Vi får se! Det känns ju inte så roligt, det är fruktansvärt jobbigt att ha en sådan här mage :(

Jag hoppas att ni alla har haft en underbar luciadag! Jag har inte haft nån riktig luciakänsla idag tyvärr. När man inte har några egna barn, och nu jobbar jag ju inte med barn heller, då blir det inget luciafirande direkt. Tråkigt! Jag kommer ihåg när man var liten själv och var lucia eller tärna i skolan vilken underbar känsla av frid som inföll. Saknar den tiden!

Kram på er


2 kommentarer:

  1. Underbara bilder där Anna ! Förstår hur du menar !
    Magen - känner jag till du...! Ingen hit alls...
    Jag kan bara säga att det du gör är helt outstanding - och det kommer att gå jättebra detta här.Du kommer att hitta helt rätt, och må gott så småningom, bara man inte har bråttom i det hela...
    Stooor lussekram till dig min vän...
    Kramar 3W <3

    SvaraRadera
  2. Nä Marie,inte roligt alls med magen! Tack för din uppmuntran och din tro på mig! Jag hoppas det blir som du säger! Jag tar det lugnt! Jag önskade att jag jobbade idag så jag kunde se alla underbara barn i luciadräkter! :-( var säkert en härlig syn! Kram till dig

    SvaraRadera