måndag 21 maj 2012

Vaken natt och hundkurs

Ojoj, vilken natt jag haft! Malte har varit dålig i magen. Började igår kväll, strax efter 20.00. Vi vet inte vad det beror på, han har annars en väldigt tålig mage, men igår hände nåt och han blev jättedålig. 


Jag har sprungit ut och in med honom hela natten! Jag har inte sovit en blund. Mamma jobbade natten så jag var ensam om att ta hand om Malte. Det är inte så kul att behöva gå ut på nätterna när man är mörkrädd och rädd för fyllegubbar som jag är. Riktigt obehagligt och såna här situationer kan verkligen trigga min ångest! Men det gick bra! Jag var ju tvungen att gå ut med honom, annars hade han ju bajsat inne. Jag fick ingen ångest! Jag la all min fokus på Malte och för att han skulle ha det bra, så det fanns ingen plats för ångest liksom!! Mamma kom hem vid 7.30 och då gick pappa upp och tog Malte så jag kunde gå och lägga mig. Jag sov till 12.30, Malte var fortfarande dålig. 


Idag var ju starten på hundkursen! Vi kunde ju inte gå med Malte när han var så lös i magen, så vi ringde dit och frågade hur vi skulle göra. Dom tyckte att vi skulle komma utan Malte idag, ifall det är nåt som skulle kunna smitta dom andra hundarna och så. Så jag och mamma åkte, pappa stannade hemma med Malte.


Hundkursen var hur bra som helst! Jättebra ledare, roliga kurskamrater, lagom stor grupp (5 hundar), jättefina lokaler. Kändes lite konstigt att inte ha Malte med, men det är bara att träna på sakerna vi lärde oss idag hemma istället! Så när vi kom hem övade jag med Malte lite och han klarade uppgifterna, så nu är det bara att fortsätta träna. Ska bli väldigt roligt att gå dit nästa vecka med Malte! 


När det gäller min ångest och agorafobi så kände jag inte av nånting av den idag! Gick jättebra! Skönt!


Nu är Malte äntligen bättre så jag hoppas på skön sömn inatt för oss bägge! Jag är jättetrött nu, så nu blir det snart sängen!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar