tisdag 29 maj 2012

Hundkurs

Ja igår var vi på hundkursen! Äntligen fick Malte följa med :) Han var lite stressad, var ju mycket nya lukter och mycket hundar som han aldrig har träffat. Men jag tycker att det gick väldigt bra faktiskt! Han är duktig! Vi övade lite och kontaktövningar, kontakt är han väldigt bra på, han söker kontakt med oss nästan hela tiden vilket är bra, det blir lättare att träna med honom då. Att gå bra i koppel är han inte lika bra på, så det kommer bli mycket övning på det nu. Jag har tränat med honom ute idag och jag tycker att det går ganska bra, men man får ha tålamod! 


Nästa vecka är det inkallning som står på schemat, det ska bli spännande! Han är väldigt bra på inkallning om det inte är nåt annat som stör, tex att han ser en fågel eller nåt sånt, då sticker han! Så det ska bli spännande att se om vi får nåt knep om att få honom att stanna och inte springa till tex fågeln. Spännande! Jag vill ha en lydig hund, så det är upp till mig och mamma att träna med honom hela tiden! :) Roligt! 


Idag har jag ätit ganska bra faktiskt!
Jag åt vattenmelon på morgonen, sedan åt jag en halv fralla.
Efter ca 1,5 timma drack jag varm choklad och åt en hel fralla. Bra! 


Jag har gått ner i vikt igen (vilket jag tycker är konstigt, jag tycker jag äter mer nu än innan), väger 51 kg nu, så lite har jag inte vägt på säkert 10 år! Jag fattar inte faktiskt! Jag tycker det är lite jobbigt när jag väger så lite, jag hänger upp mig på det litegrann. Men jag ska försöka att inte göra det, blir bara ett stressmoment! Det får bli som det blir helt enkelt. Får hoppas att jag går upp några kilon snart....


Idag blir det till att öva lite till med Malte, sen blir det nog bara soffan ikväll. 


Det fina vädret har försvunnit tyvärr! Tråkigt! Allt blir så mycket tråkigare och jobbigare när det är dåligt väder, eller hur??


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar