tisdag 8 maj 2012

Svårt

Det är inte så lätt att blogga om ångest, när man inte har så mycket ångest längre, hehe.


Min panikångest lyser ju med sin frånvaro (ta i trä, vill ju inte att den ska komma tillbaka). När den för tillfället är borta så betyder det ju att jag mår bättre, vilket gör det svårt att blogga om detta ämne. 
Men jag har ju fortfarande agorafobin att kämpa med så det blir nog mest blogg om den nu, samt lite tankar och sen har jag ju den vanlig samtalsterapin att blogga om, men dom ämnena som tas upp där är lite för personliga för mig att dela med mig av (måste ha något privat), så därför blir det nog inte mycket bloggande om den. Men tankar och känslor jag har under den vanliga samtalsterapin kan jag ju dela med mig av tror jag. Frågor som: Hur ska jag komma tillbaka till arbetslivet? När ska jag kunna flytta hem igen?, mm.


Mina matexponeringar går sådär :( Vissa morgnar äter jag en macka, andra inte. Idag åt jag ett rostat bröd. Ingen reaktion i magen, vilket känns bra! Men jag vågar ändå inte riktigt äta nån macka innan jag ska iväg nånstans :( Det är för ångestladdat, jag är orolig för vad som kan hända i magen och då kanske jag inte kommer iväg till mötet, eller vad det nu kan vara.


Imon ska jag göra mina naglar 13.30, vilket betyder att jag normalt sett inte äter något innan, men jag ska verkligen försöka tvinga i mig en macka på morgonen imon! Håll tummarna!! 


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar