söndag 8 juli 2012

Snart frisk

Längesedan jag skrev nu, men jag har varit jättedålig....
Fick nåt förkylningsvirus, och har varit dålig i ca 10 dagar nu! Nu äntligen börjar jag må lite bättre! Konstigt virus verkligen som innebar: hosta, huvudvärk, ont i öron, hals, bihåla och huvud, samt "lock i öronen". Jag fick utslag på kroppen också som kliade, framförallt på händerna, rumpan, låren och smalbenen. Verkligen skumt! 


Inte nog med det så har ångesten varit hemsk! Jag har fått tre panikångestattacker under denna sjukperiod. Svårt att förklara, men vid hostattacker så har jag fått panik och under attackerna så fick jag kväljningar och andnöd! Jag blev livrädd! Jag trodde att jag skulle dö, att andningen inte skulle komma tillbaka och att jag skulle kvävas! Detta händer inte vid mina vanlig panikattacker, då får jag ju diarre, svettningar, hjärtklappning, mm, men aldrig andnöd och kväljningar! 
Detta gjorde att jag tänkte hela dagarna "när kommer nästa", och ångesten blev vidrig, jag grät och grät i några dagar när det var som värst! Jag tänker fortfarande på det, och är rädd, men nu var det några dagar sen jag hade en sån hemsk, och nu blir jag ju bättre för varje dag som går, så jag hoppas att värsta faran är över och att jag snart kan släppa det helt. Jag antar att den paniken med kväljningar och andnöden beror på att jag är så rädd för att spy, och när man hostar så mycket så sätts ju den reflexen igång lite grann och då kommer paniken för mig. 
Ja fy fan, det går inte att förklara i ord hur dåligt jag mått psykiskt under dessa dagar, plus att man mår helt kasst fysiskt också, så det blir ju liksom dubbelt för mig pga panikångesten också. Så nä, det har verkligen inte varit roliga dagar! Jag hoppas det dröjer väldigt länge innan jag får en sån här omgång igen. 


Om allt går åt rätt håll med tillfrisknandet nu så har jag fullt upp denna veckan. Imon är det naglar på schemat, skulle egentligen gjort dom för en vecka sen men blev ju sjuk. På tisdag är det hundkurs, på onsdag är det också hundkurs egentligen men den kan jag inte gå på eftersom det är begravning för min faster. På torsdag blir det ett besök på IKEA för att köpa en ny bäddmadrass, jag köpte en dubbelsäng av en kompis så nu behöver jag köpa en madrass till den. På fredag kommer min bror och hans familj från Värmland och ska stanna i helgen och bo i min lägenhet. Ska bli kul! Neo kommer <3


Hoppas denna veckan blir bättre än förra!!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar