torsdag 27 september 2012

Just nu suger livet

Jag fick inte lägenheten! Tjänar för lite pengar.....vilket jag kan förstå såklart. En sjukskriven arbetslös är ju inte en sån lovande hyresgäst precis.....fan vad besviken jag blev! Ville ju så gärna börja om liksom i en lägenhet där det inte finns nån historia, men det sket sig! Så nu får jag göra det bästa av situationen och har bestämt mig för att göra om hemma. Jag ska tapetsera lite fondtapeter och möblera om lite, så det känns lite nytt. Så får vi se om det blir lättare att flytta hem sen. 

Inte nog med den dåliga nyheten igår om lägenheten så fick jag ytterligare en......
Jag har haft en försäkring genom mitt gamla jobb, avtalsgruppförsäkring eller nåt tror jag den heter. Man får 10 % av lönen under tiden man är sjukskriven i 360 dagar. Och nu i augusti tog ju självklart dom dagarna slut, så nu blir jag 1500 kr fattigare varje månad! Så ja just nu suger livet!

Imon är det äntligen psykologbesök! Känns verkligen som jag behöver det nu. Spy ut denna galla!! Han kommer säkert kunna dra upp mig från detta tillfälliga svarta hål.....

Senare idag ska jag träffa Sanna en stund! :)

På lördag ska jag hem till Annelie som jag träffade genom hundkursen med Malte, vi kände varann lite innan och nu tänkte vi umgås lite mer. Hon ska laga mat och så ska vi prata och ha en trevlig kväll. Ser jag verkligen framemot!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar