tisdag 18 september 2012

Gynbesök

Idag var jag och tog ett cellprov. Man blir kallad vartannat år,och sist jag tog det var 2006! Jag har alltid avbokat dom senaste åren.

Jag har alltid fått väldig ångest över att gå och ta det där provet, ja över alla typer av läkarbesök egentligen.

Men idag gjorde jag det av egen fri vilja! Jag gick dit och sa att det var så längesedan jag tog det!

Tog provet och det gjorde ju svinont,men jag kände varken ångest eller oro innan! Fattar ni?! Det gör inte jag! Hur är det möjligt att det gick så lätt? Vart var oron? Vart var rädslan för smärtan? Vart var rädslan för att sitta i väntrummet? Vart var rädslan för att sitta "låst" i gynstolen? Vart var den?

Kände mig faktiskt stolt efteråt! Lättad på nåt vis, att jag klarade av en sån sak som har varit jättejobbig för mig innan!

Positiv dag!

Kram

4 kommentarer:

  1. Härligt! Ibland går saker av bara farten kanske.

    SvaraRadera
  2. Vad duktigt av dig! Har blvit kallad i flera år men alltid avbokat. Usch gör det ont också? :/ Hur ont? Tar det lång tid? Snällt om du orkar svara. Har också PÅ, din blogg är guld värd. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!

      Ja det gör lite ont, men det går ganska fort, tar kanske 5 min. Är inte så farligt egentligen, men obeghagligt. Själva grejen att sitta låst liksom! Du klarar det! Det är viktiga prov att ta! Försök att göra det! Jag håller tummarna! Lycka till.
      Tack för at du gillar min blogg!

      Kram Anna

      Radera