måndag 1 oktober 2012

Psykologbesök

I fredags var jag hos psykologen efter ca 5 veckors uppehåll. Det var väldigt skönt! Jag har ju känt mig ganska nere nu ett tag. 

Den nya psykologmottagningen ligger inne vid stan, vid Järntorget. Jag var lite nervös för att  börja på ett nytt ställe, nytt väntrum, längre restid, mm. Men det gick ju bra såklart! Det var ingen annan i väntrummet, fanns jättefina toaletter och var ett väldigt behagligt samtalsrum. 

Vi pratade mest om mina problem när det gäller maten och vikten, men också om annat som tynger mig, tankar, känslor, både positiva och negativa. Detta är ju en privat klinik vilket innebär att det blir mycket dyrare nu med terapin, men har bestämt mig för att fortsätta gå en gång per vecka (jag behöver det), och fick lite rabatt så det ska nog funka. 

Efter psykologbesöket så åkte vi och köpte tapeter! Jag ska göra två fondväggar hemma, och möblera om lite :) Får se när jag tag i det....

Senare på eftermiddagen kom min kompis Helene och hennes två flickor och hälsade på och fikade lite. Var jättetrevligt!

På kvällen åkte jag med mamma in till stan och hämtade min bror och hans fru som varit på Galenskaparna & After Shave. Det var roligt att sitta i bilen och vänta på dom och kolla på alla människor på gatorna och krogarna....billigt nöje, haha. Massa fulla människor :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar