söndag 16 september 2012

Det händer mycket nu....

Det är ett enda stort virrvarr i huvudet nu! Det händer så mycket i mitt liv nu att jag inte riktigt kan sortera tankarna. Det är ju bara positiva saker som händer men det blir ändå ett kaos i huvudet. 

Arbetsträningen kommer ju snart igång, och det är positivt och känns bra, men samtidigt skrämmande och lite oroande. 

En annan positiv sak har hänt, men det är för privat så det vill jag hålla för mig själv ett tag till. Men det känns spännande och roligt..... :)

Jag fick ett samtal i fredags från det hyresbolaget jag bor i. Jag har stått i kö väldigt länge på en större lägenhet, jag vill ha en 2:a. Har ju en stor lägenhet nu också men det är bara en 1:a, och jag vill ha ett sovrum! Hon sa att dom har en ledig 2:a nu i samma trappuppgång som jag bor i, fast 2 trappor upp. Jag bor på botten nu. 
Jag var och tittade på lägenheten och jag tyckte jättemycket om den! Så jag ska ringa imon och säga att jag vill ha den! Nu är det ju inte alls säkert att jag får den, men jag hoppas verkligen det! I så fall blir det nog flytt i december! 
Känns så bra! 

Jag tänker så här: Eftersom jag har bott hos mina föräldrar väldigt länge nu och tanken är att jag ska kunna flytta hem igen så kan det ju inte bli bättre än att börja om helt! I en helt ny lägenhet utan nån historia! Vad tycker ni? Det blir ju början på ett nytt liv i så fall! Jag hoppas verkligen att jag får den, men vill inte ha för höga förväntningar heller. Jag vill ju inte bli för besviken om jag inte får den. Men snälla, håll tummarna för mig!! 

I torsdags ringde min psykolog och sa att han är redo för att ta emot mig igen nu! Känns så bra! Det har varit jobbigt nu några veckor att inte ha haft honom. Ska till honom fredag den 24/9. Det har verkligen gått upp och ner för mig nu det senaste och jag känner att jag behöver prata med honom, han får mig alltid att må bra! :)

Ja som ni märker är det en hel del på gång nu :)

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar