tisdag 30 oktober 2012

Slut på pausen....

Jag har som sagt mått ganska dåligt nu på sistone....har inte orkat blogga.
Har haft en del orosmoment det sista och det blev för mycket för mig.
Men nu har ett väldigt stort orosmoment släppt och jag känner mig redo att börja blogga igen.

Jag har inte arbetstränat, har varit omöjligt med alla orostankar som varit. Ska ringa min handläggare idag och så ska vi prata om hur jag ska göra nu i fortsättningen. Jag mår inte särskilt bra nu så jag vet inte om jag orkar lägga fokus på min arbetsträning. Måste följa mitt hjärta och se till att läka först, innan jag tar på mig för mycket....

Det är riktigt jobbigt i terapin nu! Jag kommer knappt iväg dit! Vi pratade om detta sist jag och min psykolog och han sa att det finns en term inom terapin, motstånd. Att när man är i terapi så kommer man till ett ställe i terapin där det blir ett motstånd. Man vill inte längre gå dit! Allt är jobbigt att prata om, man vill inte gräva i det förflutna, man vill inte få reda på saker, man är rädd för hur allt ska bli, hur livet kommer se ut om man får reda på vissa saker, mm. Det är fruktansvärt jobbigt med terapin nu! Jag mår dåligt av den och vill helst slippa! Men jag vet att jag måste, för jag måste bli bra! Men motståndet är starkt, jag måste se till att vinna över det!! Jag har tagit mig till psykologen fastän det varit så otroligt jobbigt, det är jag stolt över, det måste betyda att jag innerst inne vill bli frisk! Jag ska klara detta! Men jag tror inte att jag orkar arbetsträna nu när det är så tufft med terapin.....

Nu ska jag gå på promenad med Malte i solen :)

2 kommentarer:

  1. Ja jag tror inte heller att man ska ge upp i förtid...
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nä det gäller att härda ut.....
    Kram

    SvaraRadera