tisdag 19 juni 2012

Mindre kaos

Jag har mått lite bättre dom senaste dagarna :) Lite mindre kaos i hjärnan! Skönt! Jag har sovit bättre. Jag tänker fortfarande massor, men kan sortera tankarna lite bättre. Vissa tankar och orosmoment har jag släppt helt, vilket har gjort att det blivit lite lättare igen. 


Jag är/blir väldigt ledsen när jag tänker/pratar om att min psykolog ska sluta. Jag pratade lite med mamma om det i helgen och började gråta. Jag förstår inte riktigt varför egentligen, men jag antar att han har blivit en viktig person i mitt liv, och som vanligt så funkar det ju så att dom personer som är/varit viktiga för mig har oftast lämnat mig. Jag har blivit lämnad många gånger, och det har nog påverkat mig mer än jag kanske tror. Min psykolog säger ju att jag har problem med avsked så det ligger nog nåt i det. Jag är rädd för ensamheten och känslan av att känna mig övergiven. Tomheten och ångesten.....svårt för mig att hantera. 


Jag hoppas verkligen att jag klarar av avskedet med min psykolog och inte blir alltför ledsen och låg. Men det verkar som han har en plan, han ska hjälpa mig att hantera avskedet. Att förbereda mig på det, att hantera känslorna som finns inom mig,mm. Jag litar på honom till 100% så jag tror det blir bra.


I lördags var jag och mamma i Kållered och handlade present till pappa som fyller 65 år imon. Vi var ute ca 2 h och det gick bra, det var mycket folk så jag fick en liten "känning", men jag löste det bra och efter den gick det hur bra som helst. :)


I söndags var jag på jakt efter en jacka. Åkte först till Kållered, men där fanns ingen. Åkte vidare till 421 i Högsbo, men där fanns ingen heller. Jag ville ju helst inte inte till Frölunda Torg, så valde alla dom andra ställena först, men det blev ju att jag ändå fick åka dit eftersom det inte fanns nån jacka nån annanstans! Så vi åkte dit, och hittade en i första affären jag gick in i! Tog typ 15 min. Tänk om jag hade åkt dit med en gång, då hade jag sparat typ 1,5 timme av att irra omkring på olika ställen! Men då hade ju inte exponeringen blivit lika stor,hehe!!


Igår var jag hos frisören och gjorde en helrenovering, hehe. Jag klippte mig, blonderade håret, färgade bryn och fransar, samt vaxade brynen! Skönt! Nu är jag fin till midsommar :)


Åt när jag kom hem, sen var det dags att åka igen, nu till hundkursen! Näst sista gången igår :( Vi lärde oss ligg! Ska öva mera men han är så lättlärd våran gosse, han är så duktig! Jag blir så glad och stolt över honom! Våran hundinstruktör berättade om en ny intensivkurs som ska börja nästa vecka, cirkuskonster! Kursen är under 2 veckor,  4 gånger á 2 timmar, tisdag och onsdag kl. 11.00-13.00.  Trix som sitt fint, dansa, high five och såna saker lärs ut! Malte och jag anmälde oss såklart! En liten Fiona från våran kurs anmälde sig också, så det blir ju jättekul! Då känner vi ju redan en hund där! 


Den kursen kommer jag att få gå på själv, för mamma kommer jobba mycket och ska sova på dagarna. Hon kommer bara kunna vara med en gång. Undra hur det kommer gå? Själv! Men det känns som jag kommer fixa det! Det är ju så roligt, så jag tror inte jag kommer ha tid att tänka på ångest eller oro alls. Håll tummarna! Vad roligt det kommer bli sen och visa alla trix man lärt sig! :)


Imon ska vi fira pappa på hans födelsedag! Min bror och hans familj kommer hit på middag. 


På torsdag åker vi till min andra bror i Värmland för att fira midsommar! Ska bli så kul! Min moster och hennes familj kommer också dit! Vi har inte träffat dom på ca 1 år! Dom bor i Hudiksvall, så vi träffas inte så ofta tyvärr. Längtar!!


Kram

4 kommentarer:

  1. Åh vi ska också till Värmland till min sambos morbrors gård. Härligt där! Önskar dig en underbar midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag hoppas du hade en bra midsommar! Det hade jag, men jag fick många knottbett! Kram

      Radera
  2. Funderar lite på psykologbytet. Kan han träffa den nya psykologen tillsammans med dig nån gång så det känns tryggare för dig sen? Jag tror många människor blir lämnade mycket men sen kanske det är olika hur man tar det liksom. Jag tänker till exempel att min psykolog som jag hade på vårdcentralen gick i pension och att det är naturligt. Min pappa dog. osv. De har inte lämnat mig utan det är naturliga saker som händer. Går det att tänka så för dig också? Kanske det inte gör riktigt lika ont då eftersom man lägger orsaken på ett annat plan då?
    Sen om min man skulle begära skilsmässa så är det klart att han skulle "lämna" mig.
    Alltså jag menar inte att förringa dina känslor för självklart är det jättejobbigt med det som du beskriver. Jag tänkte bara att det kanske kan hjälpa med andra sätt att se på det hela.
    Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jo detta med psykologbytet går säkert att fixa att han "lämnar" över mig till den nya.

      Jo, detta med att bli lämnad och avsked och så, det är svårt alltså! Jag förstår absolut vad du menar, men det är ju så svårt....alla hanterar ju det olika och jag hanterar det inte så bra...men jag kanske lär mig göra det nu....vi får hoppas på det! Tack för dina råd och tankar...

      Kram

      Radera