tisdag 12 juni 2012

Läkarbesök

Ja idag skulle jag vara hos min läkare vid 9.00. Jag hatar att få såna tidiga läkarbesök! Min mage ballar helt ut, för jag är så nervös inför besöket. Så idag gick jag upp strax innan 7.00, duschade, sen satt jag på toa fram till det var dags att åka! Så jobbigt! Men det är ändå ett framsteg för jag skapar inte förväntansoro 1-2 veckor innan "det jobbiga" som jag gjorde förut, nu kommer det samma dag eller dagen innan. Framsteg! 


Jag kom iväg till dr och det gick bra (som vanligt,varför oroar man sig?). Jag berättade för honom att panikångesten har blivit bättre, men att jag har en annan jobbig process framför mig  nu (separationen från mamma, och att kunna flytta hem). Han är väldigt bra min doktor, han tar sig tid att lyssna och jag känner mig verkligen hörd.


Han sjukskrev mig till 11 september. Snart har jag varit sjukskriven 1 år....tar tid en sån här process! Men kanske inte så konstigt då jag lidit av detta i mer än 20 år....jag får väl bara ge det den tiden som behövs. 


Jag har haft väldigt ont i magen idag också, men nu hoppas jag verkligen att det blir bättre imon. Då är det bara "en vanlig dag" utan nåt jobbigt, vilket borde göra att det blir bättre i magen. Hoppas det, för nu är det tredje dagen med såna här magsmärtor! Inte alls kul, jag blir väldigt trött av att ha så ont i magen.


Ikväll har jag badat för att kunna slappna av ordentligt efter några jobbiga dagar, och nu hoppas jag på en god natts sömn!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar