måndag 10 juni 2013

Nytt fysiskt symtom vid ångest?

Jag har aldrig nånsin känt tryck över bröstet vid panikattacker eller ångest. Alltid varit magen i första hand som "ballat" ur, och hjärtklappning, svettning, mm. 

Nu över helgen har jag haft ett tryck över bröstet, och det har varit lite tungt att andas. Jag har inte haft panikattacker, men jag har varit lite nere dessa dagar. Kom på kant med en kompis vilket gjorde att jag mådde riktigt dåligt och var ledsen, jag hatar att bråka med folk. Jag vet inte om det var det som gjorde att jag fick detta symtom, men det var obehagligt och jag vill inte känna så igen. 

Jag känner fortfarande lite tryck, men det är lite bättre idag. Jag hoppas att detta ger med sig snart, men jag kanske får räkna med att detta är ytterligare ett symtom jag kan lägga till på listan "panikattacker, ångest". ;(


4 kommentarer:

  1. Bara en tanke...det är just nu mitt i pollensäsongen! Lätt att sortera in nya symtom under den "bekanta" diagnosen - men tänk om det faktiskt skulle vara allergi...eller något annat "behandlingsbart". Tycker inte du ska slå dej till ro med att det är ångest/panik per automatik...om det blir långrandigt.

    Kram till dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin

      Jag förstår din tanke, men jag har inga allergier, har kollat allt sånt.
      Tack ändå

      Kram

      Radera
  2. Vad bra skrivet här ovanför. Kan bara hålla med och skicka en kram!

    SvaraRadera