måndag 3 juni 2013

Cystoskopiundersökning

Förra veckan gjorde jag min cystoskopiundersökning. Jag var väldigt nervös och orolig. Jag tog Atarax ca 1 timma innan vi åkte dit. Jag träffade doktorn och berättade för honom om mina symtom, jag sa till honom att jag tyckte att det var bättre nu. Han kollade, och undersökning gick bra, det var inte så farligt som jag trodde. Det sved mest bara till och var obehagligt, men min vestibulit är mer smärtsam än var denna undersökningen var. 

Han sa att allt såg bra ut, det var ingen inflammation kvar. Han sa att den läkt av sig själv, troligen med hjälp av mina trängningsplåster. Det kändes som 100 kg sten föll från mina axlar. Så himla skönt, nu verkar det som det kanske vänder för mig! Jag hoppas det! 

Perioden med denna inflammationen är den värsta jag upplevt hittills. Det går inte förklara för nån hur mycket ångest och oro jag hade. Jag levde ju som sagt på Atarax den perioden. Jag åt nästan ingenting, och när jag gick till doktorn så sa ju hon att det nästan var svältvarning på mig. Men nu har jag lyckats att äta upp mig lite, jag vägde ca 46 kg när jag var hos doktorn sist, nu väger jag iallafall över 50 kg. 

;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar