fredag 25 november 2011

Snart advent.....

Ja, igår var det psykologbesök som sagt. Det var jobbigt igår, vi pratade och planerade min exponering (möta ångesten). Vi har lite och jobba med säger psykologen, vilket innebär att det kommer ta lite tid och en hel del planering av hur exponeringen ska gå till. Jag ska börja på torsdag (psykologbesök) med att sitta ensam i väntrummet, har haft med mig mamma eller pappa varje gång. Jag har verkligen inte fixat att gå dit själv, ångesten är så jävla stark när man ska utsätta sig för en sådan påfrestning som det är att gå till psykologen, iallafall för mig!

Jag har redan förväntningsoro i kroppen för att jag ska göra det på torsdag, inte roligt alls! Och detta är det "lättaste" på min exponeringslista, tänk då hur det blir när jag ska göra "jobbiga"-listan! Kan jag inte ens tänka på! Jag är livrädd för att jag ska få en ångestattack i väntrummet och att jag är alldeles ensam utan trygghet av någon anhörig!
Jag vet att när jag pratar om det och skriver det så låter det så töntigt, men det går inte att förklara för någon som aldrig upplevt det själv! Är det nån som förstår mig? Har ni nåt knep? Skriv GÄRNA isåfall!

Idag har jag och mamma städat och putsat fönster inför advent, ljusstakarna är uppsatta och lite julkänsla har infunnit sig :) Jag älskar julen och allt det innebär! Ett ljus i allt annars mörka i livet!

Ha en bra fredagskväll!

Många kramar

                                                  Fin julbild jag hittade på nätet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar