onsdag 23 november 2011

På gång...

På gång......

.......mot välmående hoppas jag! Läkaren sa att jag kanske inte ens får någon psykologhjälp, och skulle jag få det så tar det lång tid innan jag får komma..hon hade FEL! Det tog en månad från att hon skickade remiss till jag satt hos psykologen! Så skönt...fast otroligt påfrestande för psyket. Jag har bara varit 2 ggr för utredning, nu ska jag ska snart börja riktig behandling. Undra hur det blir? Hur ofta måste jag gå dit? Kommer jag bli bra? Kommer jag kunna leva normalt snart? Många frågor....tankar snurrar i huvudet hela tiden! Svårt att sova, trött hela tiden.....men det kommer inte bli sämre iallafall.....känns som jag äntligen har fått riktig hjälp!!

Är i Värmland nu och hälsar på bror och familj, så nu har jag lite annat att tänka på vilket är skönt!
I eftermiddag ska vi åka till en kyrkogård här för att titta på alla ljus som brinner på gravarna nu i allahelgonahelgen. Det är nåt som händer i mig när jag är på en kyrkogård och speciellt en sån här dag när det brinner ljus på alla gravar. På nåt sätt ger det mig inre frid, samtidigt som jag känner obehag inför döden.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar