onsdag 9 oktober 2013

Utbildning och jobb

Ibland sköljer det en våg av tankar över mig när det gäller jobb och utbildning. Det stör mig att jag inte mår bra och inte kan jobba eller studera som alla andra friska människor kan. Jag är ju glad att jag har kommit igång med lite arbetsträning, men det är ju skillnad på arbetsträning och att arbeta på riktigt. I mars blir jag utförsäkrad ur Försäkringskassan och hamnar i nåt arbetslivsinriktat program på Arbetsförmedlingen. Jag är såklart väldigt orolig över detta, men känner att jag får ta det problemet när det närmar sig sen. Men jag funderar ju självklart på hur min arbetssituation kommer se ut sen. Jag tror aldrig att jag kommer kunna jobba 100%, förhoppningsvis 75%. Men den dagen den sorgen ;( 

Jag utbildade mig till aktiveringspedagog med inriktning grava kognitiva funktionsnedsättningar och tog examen 2009. Det är det bästa jag gjort i hela mitt liv, det känns som jag verkligen gjorde rätt i att studera och att jag också valde rätt utbildning. Det är mitt drömjobb att jobba med personer, och allra helst med barn som har olika typer av funktionsnedsättningar. Jag googlade lite förut idag om olika jobbsökarsidor, egentligen bara för skojs skull. Det är ju inte angeläget för mig ännu att söka, men kan vara bra att kolla upp lite sidor för att se hur det ser ut med pedagogjobb på arbetsmarknaden.

Jag hittade en bra sida, metrojobb.se. Där fanns också mycket tips om hur man bäst skriver ett cv mm. Ibland är det bra att googla ;)

Jaja, det var lite jobbfunderingar.....
Tiden får utvisa vad när, var och hur mycket jag kommer kunna arbeta sedan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar