onsdag 9 oktober 2013

Psykologbesök

Fy, idag är ingen bra dag alls....

Så mycket tankar och känslor som snurrar runt i huvudet och jag kan inte sortera dom. Det är kaos där inne ;(

Jag vill inte var sån här, jag vill må bra, jag vill vara normal. Jag vill kunna göra sånt som alla andra gör. Bo själv, jobba, kunna äta ordentligt (gå på restauranger, på café, hos kompisar), umgås med folk på normalt sätt utan tankar på min panikångest, min mage, mitt kontrollbehov, min fixering på att alltid veta var toaletterna och utgångar finns. 

Jag vill inte leva med denna ständiga och alltid närvarande förväntansoron, dessa ständiga säkerhetsbeteenden för att få vardagen att gå ihop. Jag vill kunna göra spontana saker utan att ens behöva använda hjärnan, utan bara göra dom! Men det går bara inte, jag kan inte! Kommer det alltid vara så här?? 

Vissa dagar blir dessa tankar så väldigt påtagliga och idag hos psykologen bröt jag ihop och började gråta. Jag klarar inte av att inte kunna sortera mina tankar, jag klarar inte av att dom flyger och far därinne och att jag inte kan hejda dom. Jag får panik och vill bara skrika stop! Jag vill hugga av mig huvudet i det läget, allt för att sluta tänka!! Jag vill bara vara helt tom i huvudet, jag vill inte tänka en enda tanke! Finns det nåt knep i såna lägen? Kanske nån typ av Mindfullness eller avslappningsskiva? Jag ska undersöka saken lite för jag klarar inte av den påfrestningen på min lilla hjärna....


2 kommentarer:

  1. Ojojoj vad jag känner igen mig i dina texter och inlägg. Har precis som du panikångest med agorafobi. Blir lite ledsen när jag läser om människor som har samma ångest som jag själv, ingen ska behöva gå igenom det här som vi gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emelie

      Nä ingen ska behöva ha det så här, så fruktansvärt. Hoppas att du har det så bra so0m du kan i alla fall. Jag hoppas du fortsätter läsa min blogg....

      Kram

      Radera