fredag 23 augusti 2013

Downperiod

Var väldigt längesedan jag bloggade nu, jag har varit ganska nere. Det har varit sommaruppehåll i terapin, tror det blev sammanlagt 6 veckor utan samtal, och det är jobbigt. Alldeles för lång tid, och tankarna hinner fara och flyga ganska mycket på så många veckor tyvärr ;( Men förra veckan var jag igång med terapin igen, så det känns lite lättare nu. 

Sommaren har varit ganska jobbig, eftersom jag varit ganska nere så har också agorafobin frodats så det har varit lite jobbigt att göra vissa saker. Men jag har försökt att komma ut en liten stund varje dag så jag inte skulle bli isolerad, då gror ju fobin sig ännu starkare. 

Jag och Sanna tog faktiskt mod till oss och gjorde en bioexponering, vi gick en dag på "Känn ingen sorg", den var riktigt bra, och vi klarade utmaningen galant. Om nån vecka ska vi göra ett nytt försök och gå och se "Snabba cash-livet deluxe".

Jag fick för några veckor sedan en ny hörselgångsinflammation, och har försökt att få bukt med den genom mediciner, men det gick väldigt trögt denna gången, men nu verkar det som den börjar ge med sig äntligen. Jag hoppas det, det är verkligen fruktansvärt att ha det. Det bränner, kliar och värker.

I förra veckan var vi hos Ola och Lina i Värmland, hade jättehärliga dagar med grillkvällar och mys. Jag tog Atarax när vi åkte upp, men den gör mig så muntorr att jag brukar få ont på tungan, så jag tänkte när vi skulle åka hem att jag skulle prova utan den. Det gjorde jag, det var jobbigt, mycket värre utan den, men jag klarade det! Men jag spände min kropp jättemycket kände jag sedan när jag kommit hem, hade ont i ryggen, nacken, benen och huvudet. Det är ganska fascinerande att man inte alls känner att man gör det under tiden utan att det kommer sen när man slappnar av, då kommer smärtan. Jag får se hur jag gör i fortsättningen när jag åker dit, har inte bestämt mig ännu. 
Men en stor exponering som jag klarade iallafall ;)

Det var väl ett axplock ur sommaren, jag kommer inte riktigt ihåg om det är nåt annat jag borde skriva om, men en liten uppdatering iallafall ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar