tisdag 26 februari 2013

Ont av min IBS

Den senaste veckan har jag haft ganska ont av min IBS, eller vaddå ganska, jag har haft väldigt ont i magen :(

Riktiga kramper, och väldigt uppblåst mage. Har liksom inte spelat nån roll vad jag ätit, allt har påverkat magen negativt. När jag har såna här problem så blir jag väldigt påverkad och min agorafobi frodas, och jag får svårare att ta mig ut. Verkar lite som detta med IBS går i så kallade skov. Ju sämre man mår ju psykiskt ju mer påverkas IBS:en, det vet jag ju, men grejen är att jag tycker inte jag mått sämre senaste veckan än innan liksom....men det kanske jag har? Jag menar jag har ju inte mått särskilt bra det senaste, men att magen ska bli så påverkad tycker jag är konstigt....men är kanske så att IBS:en går i skov lite grann? Sanna, vet du om det kan vara så? 

Jag kommer ihåg att jag hade ett sånt här "skov" för ett tagsen också, sen var det bättre i några veckor...Hoppas att det går över nu snart, för imon kommer min moster och hennes man och mina två små kusiner och hälsar på i helgen. Dom bor i Hudiksvall så vi träffas inte direkt ofta tyvärr :( 
När jag hade bra perioder åkte jag och mamma tåg upp till Hudik och hälsade på dom, men det har jag inte kunnat göra på dom senaste två åren så nu har vi bara setts 1 gång per år. 
Jag ser verkligen framemot att träffa dom och hoppas vi får mysiga dagar med mycket bus och lek! Därför hoppas jag att magen ordnar upp sig också...

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar