lördag 15 december 2012

Glöggfest

Igår hade jag glöggfest hemma! Vi skulle egentligen vara 7 st, men blev tyvärr bara 5. Men det var jättetrevligt! Mycket skratt och mycket prat! Vi drack glögg, åt lite ost, tjejerna drack vin och vi hade jättemysigt! Tack alla mina underbara vänner.... <3<3

Sista gästerna åkte hem vid 00.30 och jag röjde undan lite. Jag hade under dagen funderat på om jag skulle försöka sova hemma på natten. Tanken grodde ju längre dagen gick och när gästerna åkt hem så bestämde jag mig för att försöka! 

Jag satte på TV:n på timer ca 1.5 h, för att få lite ljud och ljus i rummet (för att inte känna mig så ensam). Jag visste också att mamma var vaken hela natten (hon jobbade), så jag visste att hon fanns till hands ifall det skulle bli jobbigt. Jag lade mg i sängen och spelade en lite stund på mobilen, tog ett tag innan jag somnade (ca. 2.30). Men jag kände ingen direkt ångest och var inte särskilt orolig. Sov lite oroligt i början men sen på morgontimmarna sov jag som en stock! Hade fått lite meddelanden och nåt samtal under natten/morgonen, men jag vaknade inte! (Har telefonen på ljudlöst, men brukar ändå vakna av vibrationerna) Haha, då sover man gott! 
Vaknade vid 9.00, gick upp och duschade och diskade efter gårdagen. 

Känner mig lite stolt faktiskt! Gick bättre än jag  trodde det skulle göra, så det blir nog ett försök till snart! Men jag tar dagen som den kommer och har inte bråttom! 

:)

4 kommentarer: